Oh Panasss !!


INI ADALAH ENTRI LAMA YG SAYA SIMPAN SEBAGAI DRAF.. TAPI SEBAB TENGAH2 MALAM (14/3/2012) NI RASA NAK MENGAMUK, SAYA POST JUGAK.

Di bawah adalah karangan / luahan hati saya pada 22 Februari 2012.
Ok, saja buat entri tentang ni sebab dah lama bersabar.. selama ni saya buat senyap je dan delete komen2 "cikgu" ni.. sejak setahun yg lepas, "cikgu" ni asyik promote website dia dekat ruangan Comments di tepi blog saya.. mesti cikgu lain tanya, apa masalahnya kalau dia nak promote? memang tak salah, tapi saya tak suka cara "cikgu" yang bermuka-muka ni.. dia menggunakan pelbagai nickname yang berlainan dan pada pendapat saya dia hanya inginkan pengunjung yang ramai ke website / blog nya.. saya mengikuti perkembangan blog tersebut daripada website yang fokus kepada belajar bahasa inggeris, kini ia dah transform kepada tuttt..

perkara pertama yg telah membuatkan saya bengang adalah penulis telah menciplak tutorial saya berkenaan pemasangan garmin di handphone tanpa menyatakan kredit atau sumber tutorial yang disalin bulat2 dr blog saya (kes setahun yang lepas).. hal ini sangat menyakitkan hati dan membuatkan saya memadam semua gambar screenshots asal dan memuat naik screenshots baru yg diletakkan watermark.. oleh sebab itu, entri cikgu yg copy paste dr blog saya tu telah kehilangan gambar.. kesian.... tapi saya dapat pengajaran baru, iaitu mesti letak watermark untuk elakkan orang senang2 curi penat lelah kita.. sgt penat untuk buat semua screenshots, step by step, bukan guna masa yg sedikit... sebab saya pentingkan entri yang berkualiti, bukannya mengejar populariti atau kuantiti..

antara nickname yg saya perasan adalah Alia, Cikgu Alia, cikgu dahlia, Cikgu Fiza, Remy dan sebagainya ~ rasa2nya orang yang sama sebab ip address nya sama.. sebelum2 ni saya hanya banned dalam tempoh seminggu.. tapi hari ni (22 Feb) saya banned forever..maksudnya tak boleh nak comment kat ruangan Comments cbox tu la.. nasihat saya, dah lah tu "cikgu".. tolong jangan buat perkara yang orang tak suka.. anda rasa anda akan suka ke kalau orang ciplak karya anda dan mengaku yang bahan tu dia punya?

=================================================

Sambungan karangan pada 14 Mac 2012 @ 1pagi
bkn isu barang mahal, tapi isu delete komen seolah-olah tidak mahu user lain lihat komen itu (bkn komen negatif pun)..


komen saya hanya berbunyi :
saya beli cop yg sama dgn harga rm2.80 atau bersamaan rm5.60 utk 2pcs
bukan nya saya cakap "bullsh*t" @ "f*ck" @ "lan**u" @ "cib**" dan perkataan2 lain yg bertujuan memaki hamun.. 

mlm ni terasa sgt mrh sbb cikgu tu delete komen sy n remove sy dr page fb dia? bila sy click like semula, mmg takde option utk komen pada mana2 post.. GREAT!!! http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=355803237798492&id=282428558469294 
tiada butang komen untuk saya... :))
saya ada meninggalkan komen di bwh Cikgu Nor Adirah, tp telah dipadam dgn pantas oleh owner..

utk tidak bersangka buruk, boleh tak mana2 cikgu beritahu saya adakah cikgu juga tidak dibenarkan untuk meninggalkan komen? 

tak pun, kepada owner page, boleh berikan penerangan atas penciplakan dan sikap mementingkan diri anda tu?

sekian terima kasih..



gambar2 untuk mencuci mata..
dua cop saya yang dibeli dgn harga rm2.80 sebijik.. background image: cop yg dijual di k**ronlinestore
               





gambar jadi tanda seru sbb saya dah delete semua gmbr yg takde watermark.. kesiannya..

taktau la kalau lepas ni dia delete pulak dua entri pasal garmin ni.. setakat pukul 2.19am 14 Mac 2012, saya masih boleh akses.. n baru je capture screenshots atas tu.. setahun saya biarkan n memerhati sejak dia buat entri tu pada februari 2011...


sila bandingkan :
http://syazalina83.blogspot.com/2010/11/tutorial-how-to-install-garmin-mobile.html

http://syazalina83.blogspot.com/2010/12/tutorial-how-to-create-gmapsuppimg-from.html



UPDATE 14/3/2012 4.16PM

Nampaknya tuan punya blog telah letak kredit (tulisan yg sgt kecil) setelah membaca entri ini (agaknya). 

kat atas tu tulis 1.12am dgn 1.14am.. tapi sebenarnya pukul 14/03/2012 @ 4.12pm dgn 4.14pm.. taktau kenapa jd mcm tu?
lps komen sana, saya terus update blog sambil capture screenshots..


Comments

  1. moga2 timbul kesedaran dan keinsafan kat cikgu tu... sangat tak bagus apa yang dia dah buat selama ni...haih~

    ReplyDelete
  2. gud job..bukan semua GURU blh mnjd GURU yg brhati MULIA...teruskan usaha anda syazalina memberi input2 yg brguna buat semua GURU...

    ReplyDelete
  3. Miss Syazalina,

    On behalf of kssronline.com, we apologize to you for our action. One of our admins had copied your post without your consent and recently removed your comment from our Facebook page as she felt it was a bit harsh to her. We had removed her from the admin privilege for the time being. It was very regrettable.

    We have removed the posts and also unblock your comment from our Facebook.

    We welcomed you back to our page and share your thought with us.

    We sincerely apologized for our inappropriate action and hope you can forgive us.

    AdminKSSR

    ReplyDelete
  4. Ishhh.. tak sangka noh... dia pon ada dlm list blog n group sy tau.. takut la plak.. sbb tu sy block org nk ambil bhn dr blog sy tanpa kebenaran.. cuma gambar je lagi tak reti nak ejas bg depa takble copy gak.. kepada cikgu tu, sepandai2 tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga... peace no war...:P

    ReplyDelete
  5. malu la jadi cikgu macam tuh..xmo3

    ReplyDelete
  6. dah ada orang yang baik hati cam cikgu syazalina nih pun ada owang take advantage...tak patut...! banned aja bebanyak..

    ReplyDelete
To insert emoji in your comment, simply type in the characters beside your chosen emoji...
:) ;) :D :7 :)) =)) :P :( :(( :-S @-) 8-} :-O X( :x :-* =(( I-) :-$ :-a =P~ B-) :-B 2):) X_X -Y- :Y :N =D7 :-h

Post a Comment