Laman Perkongsian Media Disekat

Sejak beberapa hari lepas, saya tidak dapat mengakses beberapa website untuk download movie... (pendownload tegar pada musim cuti sekolah..huhu).. Pagi tadi baru dapat tau keadaan sebenar melalui surat CONFIDENTIAL Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) kepada semua penyedia internet (internet service provider @ ISP) di Malaysia yang bertarikh 30 May 2011. Dan nampaknya P1 Wimax sangat patuh dan menurut perintah (sangat pantassss menyekat akses pengguna2 P1 ke website2 yang disenaraikan).




10 laman file hosting yang dihalang akses ialah:

  1. http://www.warez-bb.org
  2. http://thepiratebay.org
  3. http://www.movie2k.to
  4. http://megavideo.com
  5. http://www.putlocker.com
  6. http://www.depositfiles.com
  7. http://www.duckload.com
  8. http://fileserve.com
  9. http://www.filestube.com
  10. http://www.megaupload.com/ 
Alasan yang diberikan ialah kerana 10 laman tersebut digunakan untuk perkongsian bahan-bahan cetak rompak digital. Buat masa sekarang, hanya P1 WiMax telah menurut arahan SKMM untuk menghalang akses ke 10 laman di atas, dan berkemungkinan ISP lain juga akan berbuat demikian tidak lama lagi.

OMG....

P/S: Ada banyak cara yg boleh digunakan untuk akses site yg kena block tu..huhu.. Cara paling senang, pergi ke http://blockedsiteaccess.com/ dan masukkan link file yang disekat tu dalam box yang disediakan, dan click Go

Comments

  1. tukar je DNS awk..guna free DNS or Google DNS.. Saya guna Google DNS (8.8.8.8),dpt buka,xda masalah sampai sy x tau pun ttg berita block2 ni..haha..

    ReplyDelete
  2. sy mmg dh buat bypass tu.. sy pun takde mslh dgn site tu semua.. cuma sy tak buat entri tentang bypass ni kat blog.. sy ade share artikel kat fb je 5 nov ari tu.. http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=281796405185641&id=250491388323277

    sy mmg kaki download.. time cuti sekolah ni sy bleh capai 30GB downloaded files dlm masa 24jam..

    ReplyDelete
To insert emoji in your comment, simply type in the characters beside your chosen emoji...
:) ;) :D :7 :)) =)) :P :( :(( :-S @-) 8-} :-O X( :x :-* =(( I-) :-$ :-a =P~ B-) :-B 2):) X_X -Y- :Y :N =D7 :-h

Post a Comment